Ingen startup uden crowdfunding. Og den starter i dag!


I dag bliver første mulighed for at købe mine karameller. Ja, det er måske ikke så voldsomt tiltrækkende for jer, der læser med her, for mange af jer har allerede smagt ganske gratis. Meeeeen alligevel; nu er det en opskrift, der er justeret og forbedret, efter jeg har modtaget al jeres feedback, og det er en ny og forhåbentlig fin men endnu ikke færdigudviklet emballage. Det bliver en ganske anden oplevelse. Derudover kan man også komme med til et vanvittigt spændende foredrag i crowdfundingen, så gå lige ind på https://crowdfunding.coop.dk/project/593/description

og tjek det ud.



Jeg føler mig jo også vældig som en rigtig iværksætter med sådan en crowdfunding, og jeg glæder mig meget til at finde ud af, om der er nogen derude, der vil købe mine karameller og samtidig hjælpe mig på vej. Men ingen spænding uden usikkerhed. På den ene skulder sidder spændingen og glæden ved endelig at kunne vise noget uden for bloggen og sælge noget sådan rigtigt, og på den anden skulder sidder usikkerheden, for hvad nu hvis ingen er interesserede, synes idéen er fjollet og karamellerne ser kedelige ud. Jeg ved godt, at det er en usikkerhed, jeg skal leve med og ikke som sådan kan komme over. Det er præmissen, når jeg har valgt at starte dette projekt, hvor der ikke længere er noget, jeg er sikker på at være god til og have hundrede procent styr på. Men skidt nu med det. Idéen er knaldgod og karamellerne smager enormt godt. Så sådan er det bare:-).


Udover planlægning af crowdfunding er meget af den sidste måned gået med at finde en god løsning på emballering og skabe en meningsfuld visuel identitet. Store vigtige emner men det er også frygtelig bøvlet, når min viden på dette område er aldeles begrænset. Der er utrolig lidt snak om emballeringsprocesser og grafisk arbejde i større it-projekter:-).

Så jeg har været meget i tvivl. Tager man fat i en grafiker først og skaber et look, et logo og arbejder med farver og former, eller finder man en emballageproducent, der ved, hvad er vigtigt ift. praktik på butikshylder, pakning osv. Er det bedst, hvis man selv har styr på sine brandværdier, sit drømmelook og sin ønskede emballagetype, eller arbejder man på det sammen med en grafiker, der har den professionelle viden. Disse og tusind andre spørgsmål har jeg stillet og det eneste, jeg er blevet helt klar over er, at der ikke er én rigtig måde at gøre det på, og der er mange mange holdninger til dette. I starten var jeg lidt frustreret og kunne ikke forstå, hvorfor ingen kunne fortælle mig, hvad "det rigtige" at gøre var. Men som med alt andet er læringskurven stejl, når man først kaster sig ud i det, og jeg begynder at se lys for enden af denne tunnel ift. hvad min måde at gribe det an på, og hvordan jeg får den for mig bedste løsning - i første step om ikke andet. Mere om det, når jeg kommer tættere på noget endeligt.


136 visninger

LEGUEL             E:hello@leguel.dk            W:www.leguel.dk             M:+4560525165

  • Instagram
  • Wix Facebook page